Αρχική σελίδα

2. 1 Εισαγωγικά

 

Σε κάθε σεμινάριο, σε κάθε επιμορφωτική δραστηριότητα, συνηθίζεται να παραδίδεται στους παρευρισκόμενους ένας φάκελος που βοηθά ώστε να παρακολουθούν και να συμμετέχουν στις εργασίες. Αργότερα μπορεί κανείς να ανατρέχει στο υλικό αυτό και να το χρησιμοποιεί ανάλογα με τις ανάγκες του.

Όμως εμείς, επειδή οι ανάγκες επιμόρφωσης ή στήριξης του έργου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην περιφέρειά του είναι πολλές, συνεχείς και τακτικά επαναλαμβανόμενες, προσπαθούμε να ιεραρχούμε τις προτεραιότητες, ώστε να εμπλουτίζουμε αυτές τις εμπειρίες και να μένει ταυτόχρονα ένα σταθερό υλικό, ώστε να επωφελούνται στο μέλλον όσοι /ες το χρειάζονται.

Δημιουργούμε ένα φάκελο υλικού λοιπόν για κάθε διδακτική παρέμβαση, κάθε εκπαιδευτική συνάντηση και γενικά για κάθε επιμορφωτική δραστηριότητα. Για την οικονομία της σημαντικότερης ίσως πτυχής των δραστηριοτήτων μου, σκέφτηκα να δημιουργήσω φάκελο υλικού για κάθε επιμορφωτική δραστηριότητα που πραγματοποιείται στα σχολεία της περιφέρειας ευθύνης μου. Στο τέλος των εργασιών ο φάκελος υλικού παραδίδεται, όχι σε κάθε εκπαιδευτικό, αλλά σ’ ένα δάσκαλο κάθε σχολείου, ώστε να υπάρχει στο αρχείο του, τουλάχιστον για όσα χρόνια κρατήσει η συνεργασία μας.

Οι συμμετέχοντες, όπως και κάθε άλλος ενδιαφερόμενος, μπορεί φυσικά να τον αναπαράγει για λογαριασμό του. Το υλικό που προκύπτει από τις διδακτικές παρεμβάσεις παραδίδεται στα σχολεία στο τέλος της σχολικής χρονιάς συνήθως στη συγκέντρωση που κάνουμε για να παρουσιαστούν ενδιαφέρουσες δραστηριότητες σχολείων και εκπαιδευτικών της περιφέρειάς μας.

Πρόκειται για μια χρήσιμη πρακτική που ακολουθώ σταθερά από τα χρόνια της θητείας ως σχολικός σύμβουλος στην Πολίχνη Θεσσαλονίκης (1998-2003). Όμως, στην επαρχία Βάλτου Αιτωλοακαρνανίας που ήταν ο επόμενος σταθμός μου, η πρακτική αυτή αποδείχθηκε πολύτιμη, δεδομένου ότι οι συνάδελφοι που υπηρετούν στα σχολεία της αλλάζουν κάθε χρόνο σε ένα ποσοστό υψηλότερο του 60%. Έτσι αποφεύγονται περιττές επαναλήψεις ή στη χειρότερη περίπτωση, εφ’ όσον πραγματοποιείται παρόμοια επιμορφωτική δραστηριότητα, δεν αναπαράγουμε παρά μόνο ό,τι καινούριο υπάρχει.

Σύμφωνα μ’ ένα άλλο σκεπτικό οι φάκελοι υλικού μπορούν να λειτουργήσουν ως βάση μιας αδιάκοπης ενδοσχολικής επιμόρφωσης. Ακόμα, μπορούν οι δάσκαλοι των σχολείων που τον συμβουλεύονται να τον εμπλουτίζουν με τις δικές τους δραστηριότητες, ώστε να επωφελούνται απ’ αυτές και οι μεταγενέστεροι…

Φυσικά δεν είναι δυνατόν να παρουσιάσουμε εδώ όλα τα υλικά που δημιουργούμε κάθε χρόνο. Θα παραθέσουμε μόνο καταλόγους ή /και δείγματα από κάποιες συλλογές υλικού που δημιουργήσαμε τα τελευταία χρόνια και που έχουν να κάνουν με πάγιες ανάγκες των εκπαιδευτικών που εργάζονται σήμερα στα σχολεία μας.

Αρχική σελίδαΕπόμενη σελίδα